SKRIVET: 2012-09-30, kl 12:14:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fem tecken på att du inte tränar... trots att du går till gymmet!

1) Du har aldrig träningsvärk efteråt
2) Du ser fortfarande snygg/söt ut när du lämnar gymmet
3) Dina kläder stinker inte rutten snigel
4) Du har inte höjt dina vikter/din distans på ett bra tag
5) Dina senaste mobilsamtal överensstämmer med tiderna du "tränade" i veckan
 
 
Med andra ord, ser du fortfarande ut såhär:
 
Istället för typ det här:
 
... så kanske det beror på intensiteten på din träning?
 
Här kommer min lilla workout från igår:
 
Uppvärming: 15 min löpband (9 km/h)
 
Bänkpress                  3*8 på 30 kg
                                    1 på 40 kg (maxlyft, fyfan)
Marklyft                      4*3 på 60 kg
Knäböj,                      3*8 på 40 kg
Stående rodd              2*3 på 40 kg
Scapuladepression     3*8 på 52 kg
Smala latsdrag           2*6 på 41 kg
Mage:
Gruppering till pik       3*10
Pik till halv gruppering 2*10 på 5 kg
Sneda ovanstående    2*5 på 5 kg på varje sida
 
Är absolut ingen superkvinna på något sätt eller vis, men det här är det som gör mig svettig och får mig slut i kroppen efter ett pass (ryggen och magen idag är ju bara sinnes...), för jag tror inte på att jämföra mellan olika personer. Eftersom alla har olika förutsättningar (vikt, fettfri massa, ålder, kön, träningsvana, specificitetsträning, kost, osv i all oändlighet) anser jag att den enda personen man skall och kan jämföra med är ingen annan än du själv! Menmen nu ska jag plugga lite geriatrik inför tentan på tisdag...
 
 
Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!