SKRIVET: 2013-01-22, kl 20:51:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Beach 2013?

Om jag skall vara helt ärlig så är jag inte särskilt förtjust i alla dessa "åh nej, nu måste jag gå ned i vikt så att jag kan vara snygg i bikinin i sommar". Visserligen köper jag att man såklart vill visa upp en kropp att vara stolt över, men vad är det som säger dig att du inte kan vara nöjd med den du har just nu? Visst, sexpacket sitter väl kanske inte så ytligt som vi gärna hade velat, man (läs: jag) har lite för mycket vaddering på höfterna och låren för att känna sig bekväm och celluliterna skall vi knappast gå in på. (Och speciellt inte bristningarna...)
 
Men! Någonstans i huvudet vet du att du aldrig kommer att se ut som bikinimodellerna för att de 1) väger typ 40 kilo - det vill du verkligen inte göra! 2) är retuscherade utav bara helvete 3) i många fall även de har hängig röv.
Så vad göra?
1) Acceptera din kropp. Du måste inte älska den, men jag garanterar att det finns ett flertal personer runt omkring dig som tycker att den är hur fin/het/vacker/snygg som helst. Medan du stirrar dig blind på dina celluliter kanske det står en annan person och är hur avundsjuk som helst på din smala midja och en tredje på dina bruna ben. Varför inte välja deras perspektiv istället?
2) Jobba med din kropp. Bokstavligen. Det sägs att dieter får dig att se snygg ut i kläder, medan träning får dig att se snygg ut naken. Bikini är väl så nära naken som man nästan bara kan komma (speciellt med de löjligt små bikinitrosorna som de flesta butiker har!?), så gör något som du tycker är kul! För face it, förändring tar tid. Glöm Beach 2013. Vill du se snygg ut (istället för halvsvulten) så är det Beach 2016 som gäller. Men du kommer bara se bättre och bättre ut på vägen och ditt självförtroende kommer sakta men säkert att växa i takt med din kropp.
3) Banta inte. Snälla. Du vet att du kommer må skitdåligt och sen gå upp det igen. Gör hellre små förändringar som att addera en frukt/grönsak till varje mål eller liknande. 
 
Det vill säga att vi alla siktar lite mindre på att se ut såhär:
 
 
 
 
 
... och lite mer på att se ut såhär;
 

Den rumpan behöver knappast en pil och texten "dat ass is fiiiiiine"? JLo ftw!
 
Peace out! <3
 


Teo

Håller helt med. Dock tränar jag minst 4 ggr i veckan och som mest 10 ggr.
Fast jag vill inte säga något om någon kropp.
Man kan vara ofrivilligt smal.
Det som jag tycker är viktigt är att man accepterar sig själv för den man är. Man kan aldrig byta kropp.
Sen finns det ju dock kirurgiska ingrepp. Men man lever ju fortfarande i den kroppen man föddes.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!