SKRIVET: 2011-01-11, kl 13:44:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Näst sista skoldagen...

Ja, idag hade jag min näst sista skoldag i Göteborg! Känns verkligen jättemysko att jag inte bara ska flytta hemifrån på fredag, utan faktiskt ifrån Göteborg. Nej, då får man passa på att göra vettiga saker. Typ tvätta, ringa blivande hyresvärd etc. Men först, spela in sig själv när man sjunger på datorn, såklart! Eller nej, för alla som inte sjunger så är det kanske inte så förståeligt, men faktum är att när man sjunger så finns det inte en chans i världen att kunna bedöma sig själv medan man sjunger, eftersom man är så koncentrerad på sångtekniken att man inte riktigt lyssnar på samma sätt som en åhörare gör. Hur ska man då kunna veta hur man låter? Om man sjunger bra eller inte? Dels genom respons från andra som också sjunger, dels genom att spela in sig själv och bedöma. =) Problemet är bara, att när man har kommit upp till en viss nivå så får man ett visst flöde och en viss klang i sin röst som högtalare inte tycker om, utan det tenderar att slå över så fort man sjunger något annat än typ... vaggvisor?

Nej, idag skall jag som sagt tvätta, läsa på inför en uppgift imorgon, prata med min kusin, ringa blivande hyresvärd etc. Kanske börja packa lite...


Hej svejs sålänge!





Sara Holm

Du är bästast! Det bör du veta! Gud vad jag kommer sakna min knasbollfru!



PUBLICERAT: 2011-01-11, 18:00:55 | URL: http://www.nattstad.se/zaare

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!