SKRIVET: 2011-11-13, kl 22:08:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

ÄGG!!!

Hittade ett kvarts dussin (alltså tre, för er som inte riktigt hängde med där) ägg i kylskåpet, inknuffade längst bak, bakom smöret. Med ett utgångsdatum som passerat för över en månad sedan.

En normal person hade gjort det vettiga beslutet att slänga äckeläggen med en gång, men sedan när var jag normal?

Gjorde istället färskhetstestet på dem, dvs hällde upp en tillbringare (åtminstone tre gånger högre än ett average ägg) med vatten och lade i ett ägg i taget. Varför? Jo, färska ägg sjunker medan ruttna ägg flyter upp till ytan.


Plopp. Plopp. Plopp.

Och gissa vad? Mina sjönk!
Frågan var bara, var de färska? Gamla hushållsknep i all ära, men misstanken om att det skulle börja lukta äggprutt så fort jag knäckte äggen fanns fortfarande lurandes någonstans i bakhuvudet.

Så jag knäckte dem. Ett efter ett.

Nämnde jag att jag gjorde pannkakor idag? Av dessa ägg som egentligen gick ut 21 september?
Och att det var j*vligt gott!!!

Peace out! <3


hej

Bra där! Allt för många är allt för låsta vid utgångsdatumet och glömmer att vi faktiskt har ett luktsinne. Dessutom så är datummärkningen på ägg för rumstemperatur och inte kylskåp :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!