SKRIVET: 2011-11-21, kl 18:58:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vardagslyx!

Som de flesta vet så gillar jag att baka. Inte för att jag alltid har tid med det, men ibland måste man faktiskt få unna sig något snabbt och scheisse gott! Så, dagen till ära har jag slängt ihop en vit kladdkaka med en touch av passionsfrukt som liksom smälter sådär underbart i munnen... Om du, precis som jag, är galen i blandningen mellan sött och syrligt kommer du älska den här! Nomnomnom!



Recept (fast jag gör 3 ggr mindre sats, student som man är):

2,5 dl socker
2,5 dl vetemjöl
200 g vit choklad
150 g smör
1,5 dl mjölk
75 cl passionsfruktsjuice
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret i en liten kastrull på låg värme. Under tiden rör du ihop samtliga torra ingredienser och mjölken. När smöret smält lägger du i den vita chokladen i små bitar och låter den smälta. Ta sedan chokladblandningen och häll i mjölblandningen. Blanda och häll i passionsfruktsjuicen. Sätt in i ugnen och låt grädda i ca 30 minuter eller tills kakan blivit gyllengul.

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!