SKRIVET: 2012-01-09, kl 19:33:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fashion Statement

I somras tog jag och Sara och begav oss (som de flesta kanske vet) till Turkiet, där vi i slutet av den två veckor långa semestern tog några foton nere på stranden, fullt sminkade och i bara bikinis. När vi kom hem lade vi sedan upp dessa foton på Facebook och jag använde en utav bilderna som profilbild.


Profilbilden som skapade ramaskri

Och jävlar vilket ståhej det blev. Helt plötsligt har man minst 3 nya vänförfrågningar varje dag från okända killar/män från ett helt annat land, min syster blev nedringd av sina vänner och stora delar av min familj tyckte att det var helt förfärligt att göra så.

Därför kommer nu min förklaring. Mitt syfte var inte att visa upp mig och få ragg eller liknande, det vet alla som känner mig. Mitt syfte var att visa upp hur en normal (om än jävligt brun) och vanlig tjej ser ut i bikini. Varför? Tyvärr ser man inte det särskilt ofta. Sök på ordet "bikini" på googles bildsökning och det är fan inga normala brudar som dyker upp där! Samma sak gäller i tidningar, annonser, på TV etc. etc., var du än letar hittar du bara modeller på 180 cm som väger 45 kg och står och modellar. Och ju mer avklätt, desto smalare och mer opererade är tjejerna. En normal tjej i bikini lär du inte hitta någonstans.


Normal?

Utom på min facebook. Där finns en vanlig tjej på 168 cm och 65 kg som posar i bikini, på en strand, helt utan porriga blickar och allt vad det heter. Ingen retuschering, airbrushing, ljus- och skuggsättningar eller annat som man kan pilla med i en bild efter att den är tagen. Det är bilder på mig när jag blundar, tittar åt fel håll, kisar, har veck på magen, höften, celluliter, finnar, ringar under ögonen, utväxt i håret och hur mycket annat som helst. Kort och gott; en normal tjej i bikini.


Hundra procent riktig tjej - noll retuschering

Så alla som tycker att det är så förfärligt att man visar upp hur en riktig tjej ser ut i verkligheten i bikini; gå gärna tillbaka till era überretuscherade modellbilder med omänskliga barbiedockor som svultit sig halvt till döds innan fotograferingen. Like I care. Men gå sen inte och skyll på alla andra när ni, eller någon när och kär får ätstörningar pga. de hårda krav som ställs idag.

Jag tänker fortsätta visa upp en normal tjej som tidigare den dagen vräkt i sig kycklingkebab och pringles-chips. Och jag tänker inte ta någon skit för det. I'm making a fashion statement. Live with it...

Peace out! <3


Jessica

Fy fan vilket bra inlägg bells. Det är om inte annat precis sånna här inlägg som världens alla tjejer behöver se för att begripa att man är helt okej oavsett storlek :)



PUBLICERAT: 2012-01-09, 19:43:04 | URL: http://saphania.devote.se
en vän

Det var det mest falskaste jag någonsin läst.

Ett jag bry mig inte dugg om vad du gör eller vad du säger men jag känner inte någon som så kroppfixerad som du och springer tränar varje dag inte tid träffa folk. Du säger du Sara gjorde det här för vissa normal tjejer ser ut. Senast jag kollade så har Sara förändrat sitt utseende med operation men det kanske inte hör till saken. För Det kanske är normal enligt dig.


Emma Törnkvist

Du är grym Bella! Läser din blogg jämsides med Kissies (haha, man kan ju inte låta bli) men tror fan att din är mer underhållande!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!