SKRIVET: 2012-01-16, kl 18:35:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

I'm going Fritzl...

This is some crazy shit... Hade första föreläsningsdagen på terminen idag (ja, jag har gått i skolan i en vecka, men på högskolan är allting wacko, så det är bara att vänja sig...) och därmed första dagen på kursen Medicinska Ämnen 1. Först när jag läste att vi skulle ha undervisning i Solna tänkte jag; "ok, surt med lite längre till skolan, men aja, shit happens." Sedan såg jag det. Vi skulle inte vara på Karolinska Institutet (a.k.a. skolan), utan på Karolinska Sjukhuset! Inte bara det att jag som liten 031:a inte hittar ett piss i Stockholm, nu skulle jag även hitta på ett sjukhus som jag aldrig varit på. Yay...



Ok, nej, det är oftast inte så svårt att hitta en föreläsningssal. Men allting runtomkring! Skall man spendera 8 timmar på ett ställe vill man gärna veta var (de fräscha) toaletterna finns, var det finns (kortast) micro(köer), var det finns en cafeteria (som har god och billig mat/mellanmål) etc. etc.

Och fyfan. Vår föreläsningssal ligger i en källare. Mellan Psykavdelningen och Cancercentrum... Det finns inte ens några fönster. Och korridoren påminner starkt om något från en skräckfilm (saknas bara trehjulingen och två tvillingar i slutet) med övervakningskameror och allt. Och där skall jag spendera en månad av mitt liv. Yay... can't wait.

Nej, nu skall jag sluta vara negativ och koka lite nudlar istället, som en riktig student!!!

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!