SKRIVET: 2012-07-25, kl 19:41:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Random Barndomsminne

När jag var sex år gammal och gick i förskolan, eller nollan som vi alla kallade det, satt vi ofta i ring på golvet medan fröken förklarade saker eller hade roliga/lärdomsfulla lekar med oss, ofta ordlekar som t.ex. den när man måste börja nästa ord med den sista bokstaven i det förra ordet osv. Denna dagen skulle fröken ge varsitt ord till varje elev att rimma på. Så om fröken sade "ros" kunde man säga "mos", varvid fröken antecknade detta. Så denna dag när alla hade fått rimma så kom fröken slutligen till mig och gav mig ordet "kung".

Alla som känner mig vet vad jag hade rimmat det på idag. Och det gjorde jag även då. Behöver jag säga varför hela klassen skrattade och fröken blev röd i ansiktet när hon var tvungen att skriva ned det?


Peace out! <3

ps. ordet börjar på bokstaven P. ds.


Sara

Scrotum!



PUBLICERAT: 2012-07-30, 08:10:23 | URL: http://saralouiseholm.myshowroom.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!