SKRIVET: 2012-03-20, kl 22:30:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hårblås 101!

Idag hade jag tänkt att skriva om något så fantastiskt (tråkigt för er utan lockigt hår) som hur jag får mitt vanligtvis helt ostyriga hår till att göra som jag vill! Utan enmassa hårprodukter och utan en plattång som tar tid, sliter på håret och ändå fuckar upp så fort det är det minsta fuktigt ute. Och bäst av allt: det tar mindre än 10 min!

Hemligheten är att ha en hårfön med smalt munstycke och kalluft som alternativ, eftersom varmluft av någon anledning får mitt hår att se ut som... ja, skit helt enkelt (och bränner som f*n mot hårbotten!). Sen använder jag mig av en speciell "teknik", eller vad man nu skall kalla det, som jag beskriver nedan. Bilden är tagen 20 min efter duschning. Wow, for being me! XD



1) Efter du tvättat håret kammar/borstar det bakåt, likt en stram tofs. Behåll borsten i handen samtidigt som du jobbar med hårfönen.
2) Om du har snedbena, som jag, börjar du med den sidan där det i slutändan är mest hår. Blås på tinningen i hårets riktning och bak, tills dess att håret är så torrt att det faller ned. Borsta endast den delen av håret som du blåser.
3) När den delen av håret är torrt blåser du loss ca 1 cm från det fortfarande blöta håret precis invid där du blåst och blåser torr denna bit ovanpå den förra. Jobba endast med det som är blött, hela längden och borsta den biten du håller på med.
4) Fortsätt i etapper tills dess att din bena ligger som den skall och du har den störra halvan torr och den andra fortfarande orörd.
5) Håret på andra sidan kan du blåsa som vanligt, uppifrån och ned i hårets riktning, i samrörelse med borsten en slinga i taget.

TADA!!!!!

Inte alls svårt, eller hur? ;) 

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!