SKRIVET: 2011-12-11, kl 20:37:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Immunförsvar!

Nu var det i och för sig ett ganska bra tag sedan jag var sjuk, men jag slutar aldrig att förvånas över hur fantastiskt vårt immunförsvar måste vara! Till skillnad från oss människor i helhet som går och gör samma misstag om och om igen så gör vårt immunförsvar aldrig det! Så, ämnet till ära hade jag tänkt att göra en liten lista på de personer (eller rättare sagt yrkesgrupper) som måste ha bäst immunförsvar i världen!



Utan inbördes ordning:
*) Dagispersonal (snorungar säger jag bara...)
*) Undersköterskor (motivering överäcklig)
*) All personal på akuten (samma här...)
*) Småbarnsmammor (snorungarna igen...)
*) Ambulanspersonal (is like blood all over the place...)
*) Labbpersonalen som tar alla provet (vet inte hur många utav dom jag hostat rätt i ansiktet när de tagit halsprovet etc.)
*) Personer uppväxta i U-länder utan vaccinering som ännu inte fått polio, mässlingen, pest, kolera, influensa, röda hund, kikhosta, Hepatit A, B och C, TBC, HIV eller några andra mysiga, smittbara sjukdomar.
*) Personalen på BVC.

Och nej, det är knappt att jag själv kan kolla på bilden på den snoriga äckelungen ovanför. Stackarn.

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!