SKRIVET: 2011-02-16, kl 19:53:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

And all that jazz..

En ganska lustig sak som händer oss sångare när vi blir hostiga och/eller hesa. Trots att jagi normalfall är sopran och oftast tar första sopranstämman i en ensamble eller liknande så går jag (och de allra flesta) och blir fucking barytoner så fort vi blir sjuka! Mitt normala register bara försvinner ut i tomma luften och kvar sitter man då med världens basröst som klarar av alla jazzlåtar utan några som helst skarvar eller andra problem.



Nej, jag får helt enkelt ta det lite lugnt med sången de närmaste dagarna.

Det är inte det att det inte går att sjunga när man är sjuk, nejnejnej, herregud, en och en annan gjorde sin slutproduktion (West Side Story) med lunginflammation (39 graders feber, hostade upp slem, blod och annat mysigt). Visserligen blev jag j*vligt andfådd, men jag satte alla toner rent och klart, även de höga!

Har varit duktig och pluggat idag, men ska nog fortsätta med det tills ikväll. Man har inte så mycket annat bättre för sig när man är sjuk (utom att chatta med sina underbaraste såklart!)

Peace out!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!