SKRIVET: 2011-02-13, kl 23:13:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

SJ

Efter att ha åkt med dom ett par gånger (nu senast för bara ett par timmar sedan) måste jag ju bara säga att dom är för sköna ibland! Fine att det tar 5 timmar för deras 150:- tåg att åka ynka 50 mil, men ibland får dom verkligen till det! XD Som när 150:- biljetterna är synliga, men ej bokningsbara på hemsidan? Smaaart.



Eller när vi först måste stanna i 20 min för att släppa förbi ett X2000 tåg (dom går ju före i prioriteringskön, helt klar!), för att sedan fastna i ytterligare 20 min för att X2000 tåget (big surprise) har fått stopp. Smaaart.

Eller att det kostar mer om man vill att ens biljett ska kunna vara ombokningsbar? Hallå, pengarna är ju redan betalda, vad vill ni mig!? Ni skiter väl i hur jag använder dom? Och om ni gör det så är det fan perverst...

Eller att en sista-minuten-5-timmars-resa köpt 45 min innan avgång kl 06:30 kostar en stackars student över 600 spänn!!!! Inte ok!!!!

Eller att dom hela tiden får problem med dörrar, växlar och allt vad det heter...

...som i eftermiddags, då vi rullade ut från Göteborgs Centralstation. 20 meter. Sen var det stopp. Och vi blev stående där i 15 min. Hallå eller!?

Jag är inte sur. Jag är som Charlie Chaplin. "Livet är en tragedi på nära håll, men en komedi när man ser på det på avstånd". Så när jag satt där, knappa 20 meter från Centralen satt Bella där då och tänkte "guud, vad detta är jobbigt!" Nej. Hon såg för sig själv hur tåget, ovanifrån, rullade 20 meter ut från perrongen och sen stannar. Och sen den klassiska rösteb "Mina damer och herrar, vi har fått ett tekniskt problem med...". Det är nästan som öppningsscenen till en svensk komedi om någons olycka a lá Felix Herngren-style...

Nej, nu ska jag gå och nana, gonatt!

Peace out!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!