SKRIVET: 2011-02-01, kl 20:50:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Working out!

Idag så tog jag mitt första pass på SSIF:s gruppträning, riktigt kul måste jag säga! Hade inte så jättehöga förväntningar (med tanke på att det bara är till för studenter), menmen, där blev jag lurad av mina fördomar! Allting va jättefräscht, ledaren hur go och glad som helst och passet var både styrke- och konditionskrävande. Fast jag såg nog lite rolig ut...



Tog nämligen ett BodyCombat-pass (alltså typ kampsport, fast till musik), delvis eftersom jag känner igen lite slag och sparkar från TaeKwonDon som jag tränade i typ ett är när jag var 12, delvis för att jag som dansare kan ta koreografi. Vad hände då?

Jo, när en dansare börjar boxas ser det skitkul ut. Vi är inte alls vana vid att armarna (dvs. slagen) kommer från mitten av ryggen, mellan skuldrorna, utan är vana med att jobba med chickenwings, bröstmuskulatur, yttre/nedre skulderbladen och ryggslutet för att hålla uppe och styra armarna. Så jag såg smått patetisk ut under jabbarna. Eller rättare sagt, rätt så ordentligt patetisk. Men det slutar inte där.

Precis när jag börjar få till att jobba med muskulaturen mellan skulderbladen så säger ledaren åt mig att inte vara så stel i överkroppen. Och säger man det till en dansare, ja då lossnar (av någon anledning) höfterna också. Så tänk er en tjej i rosa tröja som gör snabba jabbar och vickar fjantigt på höfterna så har ni mig när jag boxas... Not so graceful XD

Nej, nu har jag ätit bröd och jordgubbar med mjölk och ska sätta mig och plugga muskulaturen i benen.

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!