SKRIVET: 2011-03-24, kl 18:09:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Linslus

Igår när vi skulle sätta oss och börja jobba med anatomifrågorna till hjärnan kom vår anatomilärare in med en fotograf som skulle ta fejkade bilder på när vi "studerar", "lär oss" och "har intressanta diskussioner med läraren" osv. Bilderna blev säkert jättebra, delvis för att hon tog typ 1 000 stycken, delvis pga min excellenta skådespelarförmåga. I vilket fall som helst är alla bilder hur fejk som helst och kommer snart att dyka upp på ki.se:s hemsida. Spännande!


Vi fick våra tentaresultat från anatomitentan idag, gissa vem som klarade den? Jag! =D

En lustig sak... Varför är det så att när man har som allra mest att göra och hjärnan verkligen är överbelastad, då går den smarta lilla knoppen mellan öronen och ger en ännu mer att göra?

Som när jag gick i tvåan på gymnasiet, hade ett fullspäckat schema, ryggvärk och dans tre gånger i veckan och vad gör min hjärna då? Tvingar mig att skriva ned en hel jävla roman.

Eller när jag läste svenskakursen och var jättestressad över grammatik/morfologi/fonologi/språksystems-tentan som skulle hållas i dagarna, vad gör min hjärna då? Tvingar mig att gå upp mitt i natten och skriva ned enmassa matematiska formler som jag aldrig sett förut.

Eller som nu? När det inte finns plats för något annat än latin, anatomi och allmän sjukgymnastik i mitt lilla huvud, vad gör min hjärna då? Tvingar mig att gå upp mitt i natten och skriva en låt.



Och nej, det är inte jag som kommer på allt. Det bara komma till mig, liksom solstrålar en tidig sommarmorgon. Fast mycket mindre harmoniskt. För om jag inte tar itu med det just då, kommer tankarna och idéerna att snurra runt i mitt huvud, ockupera allt annat och tvinga mig att inte tänka på något annat än just det, tills dess att jag har fått det ur mig. Någon som varit med om liknande?

Nu blir det plugg! =)

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!