SKRIVET: 2011-03-22, kl 20:19:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sol!

Mina damer och herrar, temat för idag är sol! Solen sken när jag steg upp imorse och betraktade mig medan jag åt frukost. Senare smygtittade den lite busigt när jag bytte om för att sedan följa mig till tåget och se mig susa omkring på S:t Eriksplan (likt en vilsen höna) för att sedan sända mig en klasskamrat som ledde mig till rätt buss på rätt hållplats. Lite senare sade solen åt Bella att lita på sin instinkt när hon trodde att hon visste var den nya föreläsningssalen låg och guidade henne sedan rätt med hjälp av lite smått och gott.



Solen fortsatte att lysa med sin underbara närvaro även när Bella hade rast och kunde gå ut och sätta sig ute i solen på trappan upp till föreläsningssalen. Underbar är han allt. Underbar.

Även om han inte lyst helt molnfritt idag har han ändå kantat min ganska konstiga dag med lite vårkänslor och hopp om sommarvärme. Han såg förmodligen på när jag petade på en (riktig!) mänsklig hjärna idag och skrattade nog gott åt mig när jag några timmar senare dog i kurslitteraturen. Han blev förhoppningsvis lika glad som jag när jag gick ut från Frescatihallen och hade på mig den ring jag glömt i omklädningsrummet igår. Precis innan han avslutade dagen blev han nog lika lättad som jag av att se att min kurslitteratur som jag glömt hemma i Göteborg hade kommit fram idag.



Sol, sol, sol, hoppas att det fortsätter såhär! Hade det inte varit för halsbrännan hade den varit perfekt, men man kan inte få allt. Underbar dag.

Underbara vår.

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!