SKRIVET: 2011-05-25, kl 23:10:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Born This Way! <3

Har precis lyssnat igenom Lady Gagas nya album x antal gånger och här kommer min lilla recension!


Allmänt:
Stefani Germanotta har varit duktig och gjort sin hemläxa i populärmusik, vilket då självklart involverar obligatorisk lyssning av 80-talsmusik! Jepp, den nya skivan är tydligt inspirerad av 80-talets pop, fast uppgraderad och förbättrad till tusen! Madonna, Whitney Houston och självklart Lady Gaga själv ekar igenom hela albumet och vad vill Bella göra? DANCE MY ASS OFF! WOHOO!!!!





Guldklimpar:
Förutom singlarna "Born This Way" och "Judas" är även "Hair" en riktigt grym discodänga som jag gärna vill höra på dansgolven i sommar! Även "Black Jesus" och "Bad Kids" är två låtar som skulle sätta marken i gungning och plattan avslutas precis lika starkt med två grymma spår som hon har valt att kalla "You And I" och "The Edge Of Glory", varav den förstnämnda har sina influenser i country, en genre som Bella har varit väldigt svårflörtad med, -tills nu!

Kattguld:
Ok, jag erkänner. Jag är musikalare. VAR ÄR MIN POWERBALLAD!??

Betyg:
MVG minus

Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!