SKRIVET: 2012-08-26, kl 22:41:09 | PUBLICERAT I: Allmänt

DANSA!!!!! =D

Hej alla glada! Idag är jag så jävla slut i min rygg så det är fan inte sant! XD Först skulle vi öva på olika sätt att maxa och då valde jag marklyft, eftersom jag vet att jag behöver öva på det och lyckades lyfta 60 kg! =D Trodde verkligen inte jag skulle orka lyfta så mycket, väger trots allt bara 63 och har inte övat på det lyftet innan, så hoppades på 40-45 kg, hehehe XD. Men, eftersom jag som sagt inte övat så mycket på det blev tekniken inte helt hundra, vilket belastar ryggen mer och då känns det i långa, raka ryggmuskeln.
Efter "skolan" åkte jag till House of Shapes som hade öppet hus och tog en klass i Feminine Vibes, det vill säga riktigt tjejig dans där man bl.a. slänger in lite övningar där man skall pumpa lite ländrygg (ser ut som om man sticker ut rumpan, men det är ryggen som rör sig) och nu är ryggen rätt klar för idag... XD
 
 
MEN... Jag har inte haft såhär kul på över 1½ år! Var tvungen att lägga ned dansen när jag skadade min hamstringsena och dessutom flyttade till Stockholm, men nu hade jag tänkt att försöka komma igång med dansen igen, på en lite lättare nivå, och köra dansklasser fitness-style, om man säger så. Skall bli fett najs att få komma tillbaka till dansen och sträcka lite på några tår och pliéer och känna sig smal, smidig och snygg igen =)
Nu ska jag äta min mozzarella som jag stekt lite (nomnomnom!) och sen måste jag nog hoppa i säng om jag ska orka med ytterligare en dag.
 
Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!