SKRIVET: 2012-02-22, kl 15:23:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Killar vs. tjejer

Hellu! Idag hade jag tänkt att skriva om ett fenomen som jag tror att alla tjejer känner igen. Nämligen detta med profilbilden på facebook och speciellt de profilbilder som tillhör "helgens ragg", så att säga. Vi tjejer har i regel alltid den-bästa-bilden-som-någonsin-tagits-på-mig-like-one-in-a-million-bilder som profilbild (är jag en utav dem? oh ja!) snanare än en bild som visar hur vi ser ut. Killar däremot... *suck*...


Typ normal tjejbild...

Tänk en måndag förmiddag, då alla undrar vad som hänt i helgen och vem killen är som ditt hemlighetsfulla leende syftar på när frågan om du fick något ragg kommer. Helt plötsligt så måste du ta fram denna kille på facebook eftersom alla vill veta hur han ser ut och tadaaaa:



Tystnaden som uppstår när tjejers uppspelta förväntan övergår till ett: "...ok.........?". Och så kommer "men han äter ju inte pasta hela tiden..." och "han ser bättre ut i verkligheten" tillsammans med "vet inte varför han har den som profilbild men..."

Och detta händer nästan varje gång! Så gott som alla tjejer vet vad jag menar, och nej, jag föreslår inte att alla killar måste gå och ta "perfekta" bilder till sin facebookprofil, men snälla, ni kan väl åtminstone ha EN bild någonstans i erat album där ni inte ser ut som kompletta dårar?

Visst, det kanske var fett najs i Åre 2010 med grabbarna, men 2 år senare är det inte lika coolt att ha rödbränd-skidmask-kille-skrikandes-med-idominläppar-bilden. Eller en bild där ni käkar pasta likt en osexig pippi långstrump. Need a scissor? Självklart skall man få vara kul och spontan. Men det vore najs att se hur ni ser ut också. Speciellt när ni alla bara raggar upp "supermodeller" (med tanke på våra profilbilder, haha).

Peace out! <3

P.S. Nej, killen på bilden är inte ett ragg till mig (så taskig är jag inte!), utan en klasskamrat som gett mig tillåtelse att lägga upp den här bilden som ett prima exempel. Och till alla er tjejer som har något skruvat i hjärnan och väldigt gärna skulle vilja dejta denna pastakille: han är mucho occupado med sin tjej. D.S.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!