SKRIVET: 2012-09-16, kl 14:21:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

You.... suck!

Ok, nu har jag varit sämst på att uppdatera på ett tag...
Så därför tänkte jag make it all up to you med ett fett inlägg som kritiserar den svenska huvudstaden, yay!! =D

"Åh nej", säger alla 08:or då "nu ska det komma en göteborgare med mindrevärdeskomplex och gnälla om vår fina stad, Stockholm är ju faktiskt STÖRST!"
Och ja, ni kanske är störst, men störst behöver ju (som vi alla vet) inte alltid betyda bäst. Och någonting som jag verkligen STÖR MIG PÅ är Stockholms jävla öppettider som är ett stort jävla skämt! (enligt mig).
För ni kallar er storstad och metropol och allt vad det heter men ändå så verkar det mesta här ha sämre öppettider än typ... BORÅS!!!!
 
Till exempel:
 
Mina närmaste matbutiker:
8-22 resp. 7-21
 
Matbutik Borås:
7-22
 
Matbutiker Götet:
7-22 resp. 8-23
 
Typ alla pubar i Sthlm:
15-01 (<--- på en lördag? ÄR DETTA ETT JÄVLA SKÄMT!!! Min nattbuss har inte ens BÖRJAT gå när puben stänger!? Awkward!)
 
Typ alla pubar Borås:
15-03
 
Typ alla pubar i Götet:
11-05 (<-- här har alltså min morgonbuss börjat gå = perfect!)
 
Klädbutiker Sthlm vardag:
10-18
 
Klädbutiker Borås vardag:
10-19
 
Klädbutiker Götet vardag:
10-20
 
Klädbutiker Sthlm söndag:
11-17
 
Klädbutiker Borås söndag:
11-17
 
Klädbutiker Götet söndag:
10-18
 
Förstår ni vad jag menar? Hello? Kära huvudstad, till och med en liten prutt som BORÅS ligger före er i öppettider på respektive områden (utom klädbutiker söndagar, där är ni equal...). Dags att vakna och inse att ni inte är störst, bäst och vackrast utan liksom bara... störst?
Och nej, självklart har ju inte ALLA matbutiker, klädaffärer och pubar exakt samma öppettider i varje stad, se det mer som ett average, vad du kan förvänta dig när du är i respektive stad.
Så fatta min reaktion när jag, en vanligt student sitter inne på en pub och vill dricka min öl (eller nej, cider) i lugn och ro tills mitt morgontåg börjat gå igen (för bussen suger) och så skjutsas man ut klockan ETT!? I huvudstaden? Nej, fyfan, då vill man hem igen. 
Och just det, så säger alla att det är SÄKRARE att stänga alla pubar klockan ett, för då minskar kriminaliteten. För då går alla hem. Ok, ponera att alla går hem. Och sover? I don't think so. Folket går hem till någon och har efterfest. Och var är det mest överfylla, bråk och droger, på krogen där det finns vakter eller på efterfesten?
 
Det var allt från mig idag!
 
Peace out! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!